Welkom bij KBO-Huijbergen

Molen JohannaHuijbergen, dat in 2014 zijn 750-jarig bestaan vierde, vormt samen met Putte, Woensdrecht, Ossendrecht en Hoogerheide de gemeente Woensdrecht. Huijbergen staat bekend om zijn prachtige natuur, het wielrennen,  zijn vriendelijke inwoners, en natuuurlijk de Wilhelmieten, die in het dorp hun eigen Wilhelmieten-museum hebben. De Wilhelmieten zijn in de 19de eeuw opgevolgd door de Broeders van Huijbergen. Hun Broederhuis vormt nog altijd het hart van het dorp.

KBO-Huijbergen is een bruisende afdeling van KBO Brabant en telt zo’n 230 leden. De afdeling is er ter bevordering van het welzijn van de Huijbergse 50-plussers. Daarvoor organiseert zij een breed palet aan gezellige, sportieve, informatieve en sociale activiteiten, goed voor hart en hoofd, lichaam en ziel. De brede deelname bewijst dat deze op prijs worden gesteld. Daarnaast is er de individuele en collectieve belangenbehartiging voor de leden. We noemen de belastinginvulhulp en de cliëntondersteuning.

De afdeling stelt zich open op en werkt dus graag samen met andere stichtingen en organisaties, zoals de Partners in Cultuur, de Dorpscoöperatie en het Dorpsplatform. En natuurlijk zijn er uitstekende contacten met de KBO-Kring Gemeente Woensdrecht en KBO-Brabant.

Vaak is KBO-Huijbergen de eerste afdeling waar nieuwe KBO-activiteiten worden uitgetest.  Zo ging in Huijbergen in 2003 het eerste PC-DoeMee-Centrum in Noord-Brabant van start. Dit project is in 2009 succesvol afgesloten. Ruim 1500 ouderen uit de gemeente Woensdrecht hebben via PCDMC-Huijbergen hun eerste stappen gezet in het digitale tijdperk. Ook was Huijbergen de eerste KBO-afdeling die het project OOW (Onbezorgd Ouder Worden) succesvol afsloot. Verder heeft KBO-Huijbergen veel werk gemaakt van Ons Platform/Cubigo, een project dat de hoge verwachtingen helaas niet heeft kunnen waarmaken.

Drukke week

Halverwege november kende KBO-Huijbergen een drukke week: op dinsdag 14 november bezochten ...