Nu ik dit schrijf, wil het nog altijd niet zomeren, wél regenen! En toch is de langste dag in zicht en de (hopelijk) zomerse vakantieperiode dus ook. Voor het zover is, staat er in juli bij KBO-Huijbergen nog het nodige te gebeuren.

Op 3 juli a.s. neemt Mireille Bogers afscheid van ons als begeleidster van onze gymclub Beter Bewegen voor Ouderen. Daarmee komt er een einde aan een periode van bijna zeven jaren waarin Mireille  het bewegingsonderwijs voor senioren op heel eigen en bezielende wijze heeft ingevuld. In haar lessen deed zij veel meer dan alleen spieren en gewrichten van onze leden soepel houden. Mireille zorgde daarnaast voor een warme, vertrouwelijke sfeer, waarin óók ruimte was voor uitleg en tips voor gezond leven en welzijn, fysiek én mentaal! Wij van KBO-Huijbergen zullen haar node missen, danken haar van harte voor haar tomeloze inzet en wensen haar en haar partner veel geluk en voorspoed in haar nieuwe omgeving.

Gelukkig betekent het vertrek van Mireille niet het einde van onze waardevolle gymactiviteit. In Jeske Veluwenkamp hebben wij naar ons oordeel een waardige vervangster voor haar gevonden. Huijbergen heeft al kennis met haar kunnen maken tijdens de Vitaliteitsmiddag in mei jl., waaraan zij als buurtsportcoach van de BWI heeft meegewerkt. Op 3 juli neemt zij het stokje van Mireille over en wij hebben er het volste vertrouwen in dat ook Jeske in staat zal blijken plezierige én nuttige gymlessen voor onze leden te verzorgen.

Op diezelfde woensdag 3 juli organiseren we van twee tot vijf uur uiteraard óók nog een Bingomiddag in De Kloek. Zoals altijd zijn zowel leden als niet-leden van harte welkom bij deze gezellige spelmiddag. Zelfs als u niets wint, neemt u er hoe dan ook altijd wat van mee!

Vervolgens breekt voor KBO-Huijbergen de vakantieperiode aan: in juli en augustus draaien de beweegclubs door, zij het op een laag pitje, maar er zijn dan geen bijzondere evenementen te melden. In september daarentegen gaan alle remmen weer los bij KBO-Huijbergen. Kijkt u maar naar het volgende overzicht:

• bingo in De Kloek op woensdagmiddagen van 14.00 tot 17.00 uur (4/9, 2/10, 6/11 en 4/12)
  • september woensdag 18 september: ‘Speelse lezing’ door Wino Paas over De waarde van wandelen,  De Kloek, vanaf 14.00 uur
  • oktober woensdag 16 oktober: Ontspanningsmiddag, m.m.v. Toine Vermunt,  De Kloek, vanaf 14.00 uur
    woensdag 30 oktober: lezing door Marieke Liefting (Bibliotheek West-Brabant) over De digitale nalatenschap, De Kloek, vanaf 14.00 uur
  • november woensdag 20 november: ‘Huijbergse filmmiddag’, m.m.v. John Kil, De Kloek, vanaf 14.00 uur
  • december woensdag 18 december: Advents-Kerstviering met Broeder Nico, met vervolgens een Kerstconcert ddor Trio A’parte, o.l.v. Joke Willems,  De Kloek, vanaf 14.00 uur

Er blijft dus genoeg over om naar uit te kijken, ook in de zomerperiode. Maar nu eerst: prettige vakantie!